Uw servicepas
Bestel nu

Voor al uw vragen
0900 - 8864

Valpreventie

Soms is het lastig om na een valpartij of revalidatie uit het ziekenhuis weer in beweging te komen. Goed advies en rustige begeleiding kan iemand het vertrouwen geven om de pas er weer in te krijgen. Ook om te voorkomen dat iemand valt, is wekelijks bewegen raadzaam. U zorgt daarmee voor balans en u behoudt de nodige kracht in uw spieren. Bovenal is het vaak een gezellige, sociale aangelegenheid om in groepsverband te bewegen.

Partner Thuisleven

Thuisleven werkt samen met gezondheidscentrum Het Want in Franeker. In dit centrum werken fysiotherapeuten en oefentherapeuten die diverse trainingen aanbieden. Verantwoord bewegen en gezelligheid staan centraal. Pashouders van Thuisleven krijgen korting op het aanbod.

Valpreventie en conditietraining voor ouderen

Mensen van alle leeftijden vallen, maar hoe ouder u wordt, hoe meer risico u loopt. Bewegen helpt vallen voorkomen. Samen een uurtje bewegen en daarna een kopje koffie of thee.

In Balans


In Balans duurt 13 weken (3 maanden) en bestaat uit drie delen:

  • informatie over de oorzaak van vallen;
  • bewustwording over wat u zelf kunt doen om vallen te voorkomen
  • valtraining.

Cursus looptraining

U doet leuke en gemakkelijke (loop)oefeningen in de oefenzaal of buiten. De trainer besteedt aandacht aan alle aspecten die nodig zijn om goed en verantwoord te kunnen lopen, zoals: loop-, conditie- en spierkrachtverbetering en coördinatie.

Rollatorgym: de rollator als fitnesstoestel


In een klein groepje leert u hoe u uw conditie en souplesse kunt verbeteren met behulp van uw rollator. Leuke oefeningen en looptraining om misschien zelfs zonder rollator een stuk(je) verder te kunnen lopen.

Fit senior

Een uitgebalanceerd bewegingsprogramma voor senioren met als doel zo lang mogelijk fit te blijven. U traint in een vaste groep op kracht, lenigheid, uithoudingsvermogen, coördinatie en stabiliteit door middel van bewegen op muziek, spelvormen en fitnessgerichte oefeningen. Een training duurt zestig minuten en kunt u één of twee keer per week volgen.